Volgens Artikels

Deur Nico Strydom

Die werkplek het oor die afgelope paar jare baie verander met nuwe werksverantwoordelikhede wat die lig gesien het en wat tot gevolg het dat vaardighede wat ‘n dekade gelede waardevol was, dalk nie vandag meer relevant in die werkplek is nie.

Daar is vaardighede wat aangeleer kan word, soos digitale vaardighede, en dan is daar inherente sagte vaardighede, soos om rats en oop vir verandering te wees, of om natuurlik nuuskierig te wees. Baie van hierdie vaardighede sal waarskynlik nie in skole of universiteite aangeleer word nie.

Volgens die Wêreld-Ekonomiese Forum se The Future of Jobs-verslag sal helfte van die wêreld se werkende bevolking teen 2025 nuwe vaardighede geleer moet word.

SizweSihle Dlamini, direkteur vir kliënte-ervaring by Hoorah Digital, glo dat die aandag gevestig moet word op vaardighede wat nodig is om in die vierde nywerheidsrevolusie-ekonomie (4IR) te floreer.

“Eerder as vaardighede soos kodering en data-analise, moet ons kyk na die sosiale, of ‘sagte’ vaardighede, wat voorsiening maak vir ‘n meer vloeiende, oop-einde benadering tot werk, leer, ontwikkeling en innovering,” sê Dlamini.

Volgens The Future of Jobs-verslag sal vaardighede soos probleemoplossing, selfbestuur, werk met mense, en tegnologiegebruik en -bestuur in die toekoms waarskynlik die meeste in aanvraag wees.

Dlamini meen die vermoë om voortdurend te leer, af te leer en weer te leer die vaardigheid sal wees wat die meeste in ‘n tegnologie-geaktiveerde toekoms gewaardeer sal word.

Volgens die Internasionale Finansieringskorporasie (IFC) sal 230 miljoen werkgeleenthede in Afrika suid van die Sahara teen 2030 digitale vaardighede benodig. Opkomende tegnologieë soos kunsmatige intelligensie en outomatisering transformeer ook die werklandskap, wat beteken behoeftes en vereistes van sekere werksrolle verander, bestaande werkgeleenthede word oorbodig en nuwe werkgeleenthede word geskep wat nie voorheen bestaan ​​het nie.

Robin Fisher, streeksvisepresident van Salesforce Emerging Markets, glo dat dit nog nooit so belangrik   soos nou was om aktief na nuwe vaardighede te soek nie. “‘n Gelukkige newe-effek van die afgelope twee jaar van ontwrigting was die verskuiwing na ‘n meer aanlyn leeromgewing op groot skaal.

“Beide die openbare en private sektore het ‘n verantwoordelikheid om noodsaaklike opgradering, heropvoeding en digitale geletterdheid binne die huidige sowel as die toekomstige arbeidsmag te ontsluit, ten einde mense voor te berei vir die toekoms van werk en die vermoëns te ontwikkel om innovasie en groei effektief te dryf,” meen Fisher.

“Deur die uitdagings om die digitale kloof en vaardigheidsgaping te verklein beter te verstaan en ons reaksie en ondersteuning daarvolgens te vorm, kan ons ‘n verskil maak. Maar ons moet dit as ‘n gesamentlike poging sien om leerhindernisse af te breek en ‘n gelyke en toeganklike pad na ‘n digitale-eerste toekoms te skep.”

 

Bronne:

Hoorah Digital: https://hoorahdigital.com/

Salesforce Emerging Markets: https://www.salesforce.com/eu/

Teken aan

Registreer

Wagwoord vergeet

Kitssoektog