Volgens Artikels

Deur Wilma Bedford

Baie van die belangrikste veranderings in kleredragkodes is teweeg gebring deur groot gebeure soos die twee wêreldoorloë en die nuwe ekonomiese, sosiale en internasionale druk wat hulle veroorsaak het, wat huidige en toekomstige neigings gevorm het. Wat beteken dit vandag vir ʼn werkmag wat grootliks meer formele kantoordrag vir ʼn informele werk-van-die-huis-klerekas verruil het op die hakke van die (steeds met ons) Covid-19-pandemie?

Tradisionele werkdrag stagneer nou al vir ʼn lang tyd – pakke, hemde en dasse vir mans en pasgemaakte rokke of broekpakke en hoë hakke vir vrouens. Kortom, die klere wat ons werk toe dra, is klere wat die meeste van ons selde in ons vry tyd dra; dis ons werkplekuniform en trouens ʼn uniform wat nie vir almal van ons gemaklik is om te dra nie. Ons word al vir dekades gebind deur dragkodes wat deur gister se base afgedwing is en sedertdien nog nooit gemoderniseer is nie.

Sekere nuwe en meer veranderingsgesinde besighede het hulself laat geld in die modewêreld en hul dragkode bygewerk. Baie mense sou oor die laaste paar jaar ʼn neiging opgemerk het in sekere bedrywe dat werkgewers hul werknemers aanmoedig om aan te trek wat hulle wil. Twee belangrike faktore het by baie maatskappye tot hierdie verskuiwing in beleid en benadering gelei: die internet en die Covid-19-pandemie.

Eerstens het die koms van die internet miljoene nuwe werkgeleenthede gebring en tot groot sosiale omwentelings gelei. Tweedens het gebeure tydens die pandemie gelei tot gesprekke oor hoe die volgende skuif in dragkodes moet lyk en hoe geriefliker werkdrag produktiwiteit ʼn hupstoot kan gee. Namate die pandemie werk en teenwoordigheid in die kantoor heeltemal van mekaar losgemaak het, het werknemers by baie maatskappye na iets nog minder styf oorgeskakel.

Werk van die huis af het tot ʼn meer ontspanne styl gelei, en selfs gelei tot werk in pantoffels en pajamas, wat verbode sal wees as daar na die kantoor teruggekeer word. Desnieteenstaande het dit die feit beklemtoon dat werk van die huis af en selfs die bywoning van vergaderings op Zoom in gemakliker kleredrag tot beter insette in ʼn geriefliker werkomgewing gelei het.

Die meeste maatskappye het egter nog geen riglyne verskaf oor wat in die werkplek van pas sal wees (of nie sal wees nie). Hoewel die Deltavariant maatskappye dwing om terugkeer na die kantoor toe uit te stel, sal daardie dag aanbreek. Wanneer werkers na hul lessenaars terugkeer – ten minste vir ʼn deel van die tyd – sal nuwe klerereëls dalk nodig wees.

Mark Zuckerberg  met sy kappietoppe en informele T-hemde was die reklame-outjie vir ʼn gemaklikekleredragode. Later het Steve Jobs, stigter van Apple, elke dag dieselfde uitrusting gedra om te vermy dat hy moet wonder oor wat om aan te trek.

Dit het gehelp om formeledragkodes anachronisties te laat lyk – maar hierdie skuif, wat vir ʼn kort rukkie revolusionêr was, het nou die status quo geword. Namate sosiale verandering tot ʼn meer ontspanne benadering lei, kan dit net nog meer besighede beïnvloed, ook dié met ʼn lank bestaande tradisionele formeledragkode.

Die maatskappy HR1 het ʼn vinnige opname gedoen oor of dragkodes vandag steeds in die werkplek saak maak. Vier en dertig persent (34%) van die respondente het geglo dat wat jy aantrek vandag steeds in die werkplek saak maak, 24% het gesê dat kantoordrag nie saak maak nie en dat die sleutel net is om goeie werk te doen, terwyl 43% van die respondente gemeen het dat dit ʼn kombinasie van die twee is.

Hoewel hierdie resultate geensins na enige kant toe bevestigend is nie, bevestig dit wel dat ons ʼn nuwe normaal binnegaan as dit kom by kantoordrag sowel as hoe ons werk. Is alles nou aanvaarbaar as ons teruggaan kantoor toe? Moet ons vir ʼn Zoomoproep dieselfde aantrek as wanneer ons na ʼn persoonlike vergadering toe gaan? En, dalk die interessantste, wat sê dít wat ons aantrek van ons persoonlike handelsmerk en algehele professionalisme?

Lee McClane, verkoopsbestuurder by Asset Finance, glo “dit is tyd om besigheidsdrag heeltemal vir die algemene kantooromgewing af te skaf. Dit is al jare so. Besigheidsdrag lyk nie deftig nie, dit lyk net verouderd”.

Werknemers het nou meer keuses as ooit tevore. En meer speling. Daar is rolle wêreldwyd wat net wag vir gretige personeel om binne ʼn oomblik in te trek, wat beteken dat personeel nie so beperk word deur nasionaliteit as vorige generasies nie. In tandem met verskuiwende openbare houdings, dwing dit besighede om hul vlakke van burokrasie te laat verslap na ʼn meer verwelkomende werkplek. Doen dit en jy het ʼn beter kans om die beste talent te kry.

In hierdie era van diverse werkplekke waar ons dit vier as ʼn kantoor volgepak is deur werkers van verskillende bestemmings wêreldwyd, skep dit die behoefte om verskillende kulture te verwelkom. Dit het ons almal gehelp om bietjie meer as in die verlede in mekaar se geselskap te ontspan, en dit is makliker om verskeidenheid te vier as jy gemaklik voel in die klere wat jy dra. ʼn Sosiale verandering het tot ʼn meer ontspanne uitkyk gelei.

Om handelsmerkwaardes te kommunikeer, is inderwaarheid een van die hoofdoele van enige werkplek se dragkode, sê Sarah Lawrance FCPA, stigter en “hoofdromer” van die Sydney-rekenmeestersfirma  Hot Toast. “Alles wat ons doen, van die aanvaarding van nuwe tegnologie tot hoe ons met ons kliënte praat, hoe ons onsself voorhou, skep besondere persepsies. Dit is hoe ons vir jou wil lyk,” sê Lawrance.

Voordat ʼn besigheid se leiers ʼn dragkode ontwikkel, moet hulle eers ʼn intieme begrip van culture the organisation aan sy mark wil beliggaam en kommunikeer. Korporatiewe dragkodes bied ʼn kortpad deur besluite oor kleredrag, maar beteken ook baie om ʼn organisasie se kultuur en handelsmerkwaardes te kommunikeer.

Nou hoe identifiseer en definieer ʼn besigheid sy eie kultuur en besluit oor ʼn gepaste dragkode om daardie kultuur te help kommunikeer?

As ʼn bedryf, ʼn maatskappy of ʼn individu plegtige professionalisme, sekuriteit, bestendigheid en betroubaarheid – of, aan die ander kant, kunstige flair – wil uitstraal, help ʼn bepaalde kleredrag om handelsmerkwaardes te kommunikeer.

Sofie Carfi, ʼn dosent by die Australiese College of the Arts, sê ʼn groeiende bewustheid van climate change, sowel as bevoorradingsonderbrekings wat deur die pandemie veroorsaak is, beteken dat tendense en modes waarskynlik ook sal verander na gelang individue “stadige mode” uitsoek.

“Tegnologie beteken dat mense hul klere kan verpersoonlik en ʼn unieke kleur skoene kan bestel. Mode word vloeibaarder en word minder op jaarlikse versamelings gebaseer. Baie hiervan is die resultaat van veranderde gedrag rondom die pandemie.”

Regtens is dit heeltemal binne besighede se regte om ʼn dragkodebeleid af te dwing, maar wees net versigtig want jou werkers sal beweegruimte wil hê. Plakkies is dalk uit, maar jeans kan ʼn welkome kompromis wees.

As jy ʼn besigheid het, moet jou dragkode êrens begin. ʼn MHB-afdeling is daar om die regte dress code at work. Dit gaan daaroor om die korporatiewe deliberasie te verstaan wat bepaal hoe jy bedags sal lyk en voel.

Jy sal dragkodediskriminasie moet vermy, aan gesondheid- en veiligheidskwessies moet dink, asook die een grootte pas almal-benadering. Dis ʼn komplekse kwessie en een waaroor ʼn klomp mense verskillende menings gaan hê.

“Mens kry nooit ʼn tweede kans om ʼn eerste indruk te kry nie,” sê dr. Lorinda Cramer van die Australiese Katolieke Universiteit. “Ons beoordeel almal mekaar as ons die eerste keer ontmoet, hoofsaaklik aan voorkoms, want dis al inligting wat ons het. So, dragkode kommunikeer inligting na binne en buite die organisasie. In hierdie besigheid moet ons professioneel lyk, maar nie “ge-suit en ge-tie” nie want ons mark – kreatiewes en beginners – vind nie aansluiting by die ‘pak klere’-kultuur nie.

“Ek wil hê ons moet soos ʼn uitbreiding van ons kliënt se bedryf voel, ʼn uitbreiding van sy besigheid. Jy kan dit nie doen as jou kliënt werk en kommunikeer nie, en ʼn sekere voorkoms het en jou kultuur verskil duidelik van syne.”

Volgens Paul Luczak CPA, direkteur van The Gild Group, trek personeel aan om by hul kliëntbasisse aan te pas, en dit is doodgewoon gesonde verstand. Sy besigheid werk oor talle bedrywe en hy het nog nooit nodig gehad om ʼn personeellid te betig omdat hy te deftig of te slordig is nie.

“In ons handboek is daar ʼn opmerking oor dragkode maar, as dit eers ingestel is, is dit moontlik dat meer informele klere, losser gesny en van ligter materiale wat beter is vir die hitte, meer aanvaarbaar in kantore sal word.

“Om ʼn dragkode of ʼn dragkonvensie te hê, hef die element van keuse op, wat in werklikheid ʼn sielkundige voordeel kan wees deurdat dit ʼn kortpad bied.

“Dit is nou die perfekte tyd vir hierdie gesprekke oor wat mense kantoor toe aantrek en wat moet verander. Sweetpakbroeke en pantoffels sal nooit van pas wees nie, maar hoekom kan ons nie stappe doen om te verseker dat die personeel so gemaklik moontlik is nie? Dit maak sin om nou daaroor te praat aangesien die pandemie die pad oopgemaak het,” sê Luczak.

Bartleby beveel aan dat werknemers ʼn mate van formele voorkoms moet hê. Om smaakvol en elegant aan te trek hoef nie ontwerperklere of duur horlosies in te sluit nie. Dit dui op betrokkenheid en erns. ʼn Gewaste kraakvars hemp sê vir die wêreld dat jy ʼn poging aangewend het; ʼn sweetpak doen dit nie.

Luister na personeelterugvoer, pas aan waar dit nodig is en skryf ʼn positiewe dragkodebeleid voor wat help om jou kultuur te definieer. Dragkode is so relevant as altyd maar dit het nou die krag om te maak dat jou personeel die werkervaring nog meer geniet.

Wat jy aantrek is wie jy is; dis jou deel van jou persoonlike handelsmerk. Die sleutel is om die outentieke jy te wees. Wees versorg, kenmerkend en versorg selfs al is jy informeel aangetrek. Die belangrikste is egter om gemaklik te wees soos jy is sodat jy kan hou van wat jy.

 

Bronne

Does dress code matter in the post-pandemic workplace?

Ruth Cornish. 23 Julie 2021.

https://www.thehrdirector.com/features/future-of-work/

The new look of workplace dress codes.

Chris Sheedy. 1 Julie 2021.

https://www.intheblack.com/articles/2021/07/01-workplac-dress-code

Office dress codes: Are they still relevant?

Alex Morris. 11 Junie 2018.

https://www.business2community.com/resources/

The pandemic has refashioned corporate dress codes.

Bartleby. 11 Sept. 2021.

https://www.economist.com/business/2012/09/11/

Teken aan

Registreer

Wagwoord vergeet

Kitssoektog